top of page

Roheline kass

Updated: Apr 24, 2023

Ma nägin rohelist kassi keset võilillenurme. Ta tundus päikese käes mõnulevat. Ma vaatlesin kassi kaugelt ja taoline haruldus muutis mind uudishimulikuks. Kõndisin aeglaselt, mõned võililleudemed lendlesid tänu mu sammudele. Läksin tasakesi, et kassi mitte hirmutada. Ta rohelised silmad jälgisid mu sinakashalli kogu, nüüd kartsin mina. Kartsin, et rohelised silmad ei võta mind omaks ja et tumerohelised käpad pagevad mu eest. Kuid kõik oli sama, nii kass kui mina, aga ma tundsin iseendas hirmu kasvavat.

Kass pööras selja ja vaatas tagasi, olin paigale tardunud. Aeglaselt ja rahulikult seadis ta sammud minu suunas. Ta oli mu jalge ees. Kükitasin aeglaselt ta kõrgusele, nüüd oli ta tardunud nagu mina varem. Ma arvan, et me mõlemad kartsime teineteist. Sirutasin käe ja astusin talle lähemale, enam ma liigutada ei julgenud ning ainus, mida ma nüüd tegin, oli istumine. Ka kass istus, aga korraga tundsin end halvasti. Ma ei tea muud põhjust, kui et ma kartsin nii palju. Ma nutsin ja nutsin, kuni ma enam ei suutnud nutta.

Lebasin kollasel nurmel, olin sinine. Mu pisarad niisutasid muru ja heina mu ümber, päike pleegitas ka mind roheliseks. Aga mu jalad olid varjus ja need jäidki kahvatusiniseks. Mu sinised jalad kandsid mind talvel, kui kõik roheline oli kadunud. Mu sinised jalad valutasid, kui maailmas enam varju ei olnud. Mu jalad on nagu mu juured, ehkki maa peal, siiski mitte millegi eest kaitstud.

See osa minust ei pleegi, see jääb alati siniseks, ma pole ainus kirju olevus maamunal, roheline kass on ka. Temas leidub rohkem toone kui minus, aga ta kõhualune on sügavsinine. Nüüd leiab kass minuski midagi tuttavat, ta järgneb mu rohelisele ihule ja sinistele jalgadele. Kui ta on seltsiv, hõõrub ta ennast mu pahkluude vastu, kuni ta sülle võtan. Kui ta on väsinud ega hooli mu seltskonnast, on ta minust paari meetri kaugusel või on tõmbunud kerra mu jalgadel.

Nii rändab üks roheline kass oma rohelise kaaslasega.


9 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page