top of page

Intervjuu vilistlase Mariliis Kaeraga

Updated: Apr 24, 2023


Mis aastal lõpetasite Noarootsi Gümnaasiumi?

Kuhu olete oma eluga jõudnud praeguseks, millega igapäevaselt tegelete( kas käite koolis, tööl)?

„Lõpetasin Noarootsi Gümnaasium aastal 2021. Hetkel käin tööl, koolis ei käi. Kooli olen tegelikult iga aasta läinud– eelmine aasta läksin IT-süsteemide arendust õppima. Käisin kolm päeva kohal, sain aru, et pole minu teema. Sellel aastal läksin reklaami, sain aru, et ei viitsi hetkel veel. Olen sotsiaalmeedia mänedžer kahele väga suurele brändile ning siis veits teen hobikorras TikTokke Warner Music Baltics´ile, kaasaarvatud Gameboy Tetrisele, Liis Lemsalule, Nöepile, kes iganes Warneri all veel on ning siis ka KFC Eestile teen TikTokke.

Kuidas aitas Noarootsis käimine jõuda sinna, kus olete praegu?

„Ma istusin tunnis telefonis, eriti bioloogias. Bauman ei lubanud istuda mul telefonis, aga god bless, et ma istusin. Nagu nii veider on mõelda, et nüüd tänu sellele, et ma tunnis telefonis istusin, on see mu töö + Noarootsi andis ka elukogemust üleüldiselt– üksinda kolimine polnud üldse nii raske. Teadsin, et vetsupaberit pean ise ostma, värki-särki.


Lemmikõpetajaid Noarootsist, miks? Mingi lõbus seik nendega.

„Ma ei ole huvitavam kui mõni tavaline piff, seega muidugi Maiste, õpetamise poolest. Katrin Niin? Karin Niin? (nüüd Karm) hahaa, kumbki neist, aga ta oli mu mata õps, väga hea õpetaja. Devin, Devin on mu lemmik! Väga igatsen teda, ta oli ka mu naaber Haapsalus ning ta sai mulle väga südamelähedaseks. Ma ei olnud väga hea inglise keeles, aga ta oli väga tore õpetaja– mulle meeldis, kuidas ta oli karm ja naljakas, samal ajal ka nagu ei lasknud nii-öelda sõbra levelile kunagi langeda, aga ta oli väga tore. Lemmikseik? Ma ei tea, näiteks Katrin Niin solvus mu peale mingi nädalaks ajaks, korduvalt. See ei ole üldse naljakas, haha, ma olen nii halb selles. ”

Lemmikühikas, kus elasite ning miks. Oli neid mitu?

„100% VANAKAS!! Ma elasin esimene aasta Ü4-s, aga viimased kaks aastat vanakas. Esiteks, khmkhm, suitsunurk oli lähedal onju + vanaka poisid olid üli- toredad ning ka tüdrukud olid nii toredad, nii esimesel kui ka teisel aastal, mis ma seal elasin. Mul on tagumiku peale ka tätoveeritud „vanakas”, nagu on ka Monal ja Evel. Seega tõesti, vanakas 100% on lemmik. ”

Kas sooviksid mingeid nippe ühika- ja koolieluga seoses jagada?

„Nipp on lihtsalt keep it clean ja maksa kellelegi, et ta sinu eest vannitoa korda teeks, kui sa ise ei viitsi. Reaalselt raha eest saab kõike, sest mina vihkasin vannitoa koristamist nii väga, mul on nagu nende juuksekarvade vastu foobia ja naiste ühikas tekib neid nii palju. Jumal tänatud, et ma meeste ühikas ei elanud, sest vetsupoti puhastamine kõlab nagu õudusunenägu poiste ühikas. ”

Rootsi keeles esimene asi, mis pähe tuleb?

„Rootsi keeles esimene asi, mis pähe tuleb… Hahaa sa ei taha teada, aga ma ütlen ikkagi: ,,knulla mig,” ja teine asi: ,, jag heter Mariliis”. Ma pole rootsi keelt mingi üle aasta rääkinud, seega ma ei tea. ”


Mis teile Pürksis kõige rohkem meeldis?

„Inimesed, mu klassikaaslased, see kamp, mis meil moodustus, me suhtleme siiamaani. Nad on siiamaani esimesed inimesed, kui ma korraldan mingit sünnipäeva, on nemad esimesed inimesed, keda ma alati kutsun. See väike kamp, mis meil moodustus, see on nagu väga lähedane grupp, kuigi me ei suhtle igapäevaselt. Iga kord, kui me kokku saame, meil on alati fun, me saame alati suurepäraselt läbi. Veidi on lagunenud, sest kõik on erinevates linnades laiali– kes õpib, kes teeb tööd. Kuid alati, kui me kokku saame we have our fun ja ma sain eluaegsed sõbrad gümnaasiumist. Põhikoolist, Haapsalu põhikoolist, ei saanud ma pooltki nii häid sõpru kui gümnast, kus, kui mõelda, käisin ma vaid kolm aastat. Aga ongi see koos elamine, koos kasvamine, koos arenemine– see on nii-nii äge! ”

Toredaid mälestusi Noarootsist?

„Suitsunurga gossip, all the gossip. Ma mäletan, kui ma kirjutasin rootsi keeles mingi laulu Inna Rosarile, aa oh my god, kõik laulud, mis ma üldse Noarootsis kirjutasin. Esimesed laulud kirjutasin ma üksinda, mõned kirjutasin Randoga koos. Mul on nii hea meel, et ma tegin… Üks lugu on ,,Pürksi nelgid”, mille link peaks olema kuskil Pürksi Kelpas üleval ning see, kui ma võitsin Kristiniga koos talendišou lauluga. Pffftt, ma ei mäleta isegi, mis selle laulu nimi oli. See on mul Instagramis üleval, kui tahad vaadata. Aga jaa, need on nii heaks mälestuseks jäänud, sest seal ma tõin üles kõik need emotsioonid, mis ma tol hetkel tundsin, ma tõesti armastasin seda kooli nagu nii väga! ”

Oleme märganud teie väga vinget ja pilkupüüdvat stiili. Kuidas leidsite enda stiili ning kust tavaliselt enda riided soetate?

„Ma ei tea, ma ei saa aru, mis värk on, kõik ütlevad, et aa, nii pilkupüüdev stiil, aga ma tunnen, et ma riietun nagu iga tavaline inimene. Ma nagu ei tunne, et ma teeksin midagi teistmoodi. Aga, kuidas ma leidsin, on, ma ei tea, ma ütlen tavaliselt, et mu ema pani mulle väikesena väga värvilisi riideid selga, nii et äkki sealt jäi mingi kiiks külge, no clue in the world + kui ma leian ägeda riideeseme, siis ma lihtsalt ostan selle ja kannan seda, easy as that.


Kuidas jõudsite sisuloomeni ning, miks olete just sellise tee valinud?

„Ma olen reaalselt seda teinud terve oma elu tegelikult, ma tegin juba põhikoolis, algklassides mingeid lollakaid videoid Facebooki ning lihtsalt see jäi mulle külge. Mulle hakkas see täiega meeldima ja mu sõbrad, kellega ma koostööd tegin, kukkusid ära ja nad ei tahtnud enam teha, aga ma tahtsin ise edasi teha. Ma olen teinud seda reaalset üle kümne aasta juba at this point ja ma olen ainult 19.., ei, ma olen 20, issand, mul oli sünnipäev just hahaa. Ma olen teinud üle kümne aasta seda, nüüd juba siis põhimõtteliselt üksteist aastat ja mulle lihtsalt meeldib olla tähelepanu keskpunktis, mulle meeldib, kui inimesed vaatavad mind mõnes mõttes, aga samas üldse ei meeldi ka, kui ma olen nt mingis pingerikkas olukorras, siis mulle ei meeldi, kui ma tähelepanu saan, aga muidu, kui ma saan tähelepanu millegagi, mida mulle meeldib teha, ja ma teen seda südamega, siis on see ainult positiivne. ”

Linnud on siristanud, et olete ka ise Carte Blanche ajalehe toimetuses

„Saad sa aru, kui sa mult seda küsisid, ma ei tea, mis ma tegin seal Carte Blanche`is, ma siiralt ei mäleta. Ma olen seal Messengeri grupis, vahepeal ütlen midagi, aga ma ei tea tegelt, mis ma tegin. Äkki ma olin luuletaja, sest ma õukonnas olin luuletaja, aga ma ei tea, mis ma Carte Blanche`is tegin, sest see aasta, kui ma seal olin, Carte Blanche kukkus ära põhimõtteliselt. ”

Soovite veel midagi lisada?

„Ma olen Noarootsist nii kaua eemal olnud, veidi üle aasta juba, aga mul oli Noarootsis väga tore– leidsin armastuse, leidsin sõbrad. Armastus on nüüd kahjuks? õnneks? laabunud, aga see oli üks ilusamaid aegu mu elus. NG 10. klassi lõpp, kus oli siis valikkursuste nädal ja ma võtsin jooga, see oli kõige ilusam periood mu elus– kõige päikselisem, kõige romantilisem, kõige toredam. ”

88 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page