top of page

Reisid Rootsi

Updated: Nov 10, 2023

Võõrustasime rootslasi ja käisime Gotlandil

Sel sügisel saime Nordplus projekti raames oma rootsi keele oskust rakendada vahetult rootsi eakaaslastega suheldes. Koroona-aastatel polnud see kahjuks võimalik.

Külalised Gotlandilt jõudsid meile 26. septembril. Läksime neile Tallinna sadamasse vastu ning seejärel käisime linnaekskursioonil tund aega bussiga ning teise vanalinnas giidiga. Peale seda jagunesime gruppidesse, võtsime kõik ühe rootslase ja läksime väikese kambaga sööma. Meie grupp viis nad kiirtoidurestorani ja hiljem tavalisse toidupoodi, pärast mida algas sõit Pürksi. Pärast majutumist ja õhtusööki kohtusime mõisa saalis, kus kõik õpilased tutvustasid ennast üksteisele rootsi keeles ning mängisime mitmesuguseid lõbusad tutvumismänge, et nimed paremini meelde jääks. Melu ja omavaheline suhtlemine jätkus ka õhtul ühiselamutes.

27. septembril oli planeeritud pool päeva Pürksis ja pool päeva Haapsalus. Päeva esimese osa sisustasid esitlused. Rootslased keskendusid oma esinemises peamiselt ajaloole ning rääkisid ka, milline on tüüpiline rootslane. Seejärel toimusid meie läbi viidud eesti keele tunnid rootslastele. Pärastlõunal külastasid Rootsi õpilased Haapsalus Rannarootsi muuseumi, hiljem jagunesime ühisteks gruppideks ja tegime fotojahi Haapsalu linnas. Hiljem oli vaba aeg ja bussiekskursioon Haapsalu ümbruskonnas. Õhtul vaatasime ühiselt kokkuvõtet fotojahist, näitasime sõpradele Pürksit ja saime nii paremini tuttavaks.

28. septembril lahkusid külalised Pürksist tagasi Tallinna, et sealt nädala lõpuks koju sõita.

Sõprusele oli alus pandud ja juba nädala pärast saime minna vastukülaskäigule.

Sander Rehepapp

9. oktoobril asusimegi Gotlandile Visbysse teele. Meie 29 õpilast ja neli õpetajat sõitsime sinna Soome ja Stockholmi kaudu. Stockholmis oli meil 7 tundi vaba aega metroos seigelda, linna uudistada ja poodides käia, sest Nynashamnist Visbysse väljus laev alles õhtul. Visbysse jõudsime ning võõrustavate peredega kohtusime südaööl.

Teisipäeval, 11. oktoobril tegime hommikul koolis esitlusi ja kuulasime teiste omi. Rootslaste ettekanded keskendusid keskkonnakaitsele, meie tutvustasime Eesti ajalugu, poliitikat, kultuuri ja traditsioone. Oli ka mitmeid viperusi, kuid saime mõned paremini, mõned mitte nii hästi hakkama. Lõunasöögi ajal läksime kiirtoidurestorani MAX, kus olid väga maitsvad toidud. Pärast seda oli giidiga jalutuskäik Visbys ja seejärel tutvustas õpilane Saga, Toomkirikut. Päev ja ekskursioonid olid väsitavad. Õhtul tegid rootslased meile pargis süüa, nad grillisid hotdoge ning tõid hästi palju krõpse ja muid Rootsi maiustusi. Pärast piknikku läksime tagasi kodudesse.

Elina Maris Lilleorg

12. oktoobril oli hommikul ringsõit bussiga nii Gotlandil kui väikesel omanäolisel Fårö saarel, lõunasöök Põhja-Gotlandil ning hüvastijätt rootslastega. Koju jõudsime reede, 14. oktoobri hommikul.

Suurepärase reisi ja väärt kogemuse eest oleme väga tänulikud keelepraktika projekti, rootslaste vastuvõtu ja meie reisi peakorraldajale õpetaja Innale, samuti õpetaja Maarjale toetuse ja toreda fotojahi korraldamise eest.

Autor: Triinu Ulk

Laine ja Rauzaga Stockholmis

12. oktoobril sõitsid abituriendid, kes Gotlandile ei läinud Laine ja Rauza juhtimisel Stockholmi. Enne pidime tegema mitmeid ettevalmistusi. Pärast ööd laevas jõudsime 10.30 Värtahamnenisse ning liikusime sealt bussiga edasi hotelli. Peale check-in’i läksime grupiga Gamla stani ehk Stockholmi vanalinna uudiistama. Tee peale jäi palju huvitavaid vaatamisväärsusi. Peale Gamla stani külastasime Livruskammareni ehk kuninglikku relvakoda kuningalossis, mis on ka Rootsi vanim muuseum. Vaatasime ka kuningalossi. Lõunat sõi igaüks omal käel. Peale ringkäiku läksime tagasi hotelli ning pärast seda sai igaüks omatahtsi Stockholmi linna uudistada.

Järgmine päev algas vara, kuna pidime jõudma 9.30 Kungsholmnes Västra Gymnasiumi. Kooli sõitsime metrooga. Kogesime, kuidas näeb välja tüüpiline rootsi gümnaasiumi tund. Meie kooliga võrreldes näis nende tundides olevat vabam, kuid ka kaootilisem õhkkond. Pärast koolikülastust anti meile jälle vaba aeg, kus enamik inimesi käisid muuseumites või tuuseldasid erinevates poodides ringi.

Viimasel reisipäeval läksime grupiga tagasi kuningalossi juurde, et vaadata vahtkonnavahetust. Pärast seda läksime tagasi Värthammneni poole ning hakkasime tagasi kodu poole sõitma.

Reis oli huvitav, tegevusterohke, hästi planeeritud ning väikse aja jooksul nägime ära olulisemad vaatamisväärtused Stockholmis ning saime hea ülevaate linnast.

Suur tänu direktor Lainele!