top of page

Pürksi trennid- Saalihoki ja poks

Updated: Nov 10, 2023


Saalihoki

Esmamulje: Trenni läksin esimest korda oma klassiõega ja koos me tegime erinevaid harjutusi. Siis oli aeg päris trenniks. Treener tuli kohe minu juurde ja näitas, kuidas harjutusi korrektselt teha. Iseloomult on ta rahulik ja sõbralik inimene. Ta mõistis, et olen algaja ja ma tegin seina vastas harjutusi, samal ajal kui teised värvasse löömist ja muid tehnilisi harjutusi tegid. Samuti lasi ta mul esimesena vahetusse jääda, et ma aru saaksin, kuidas mäng käib. See oli temast väga mõistlik. Mängus oli päris tore, mängijad on kõik sõbralikud ja selgitasid mulle, kuidas mäng käib.


Intervjuu treeneriga

Mis on teie nimi? Minu nimi on Jevgeni Strik. Mis huviringiga tegelete? Saalihoki.Miks? Ma olin kunagi siin koolis kehalise kasvatuse õpetaja, aastat viisteist, ja siis oli saalihoki väga populaarne. Ja siis käisime ka eestikatel mängimas ja jäime neidudega meistrivõistlustel teiseks. Terve Läänemaa lõi kahte kätte kokku. Ja siis Laine pakkus välja, kuna saalis oli vabu aegu, noorust meelde tuletada, vaatata, kuidas käijaid hakkab olema, tuleb välja, et oli.

Mida te soovitaksite algajale saalihokimängijale? Pealehakkamist, julget pealehakkamist. Keegi meist pole sündinud, saalihokikepp käes, see kõik tuleb harjutamisega. Milline on teie trenni struktuur? Ma valmistan iga trenni ette, üritan panna sinna sisse harjutused, mis viivad kaitsetehnika parandamisele, ründetehnika parandamisele ja individuaalse pallikäsitluse parandamisele. Üritan üles ehitada treeningut ja muidugi ei tohi unustada mängu, see pakub kõige rohkem lusti. Mis on eluviisi muutused, mis aitavad saalihokit paremini mängida? Siin võib ennast kolme minutiga nii tühjaks joosta, et sul peab olema hea füüsiline vorm ja võhma. Harilikult üle kolme minuti me ei mängi ja meil on väiksemate mõõtmetega saal kui tavaline saalihoki saal. Ja vahel me teeme joonejooksu peale trenni, et võhma juurde saada. Ja loomulikult mitte emotsiooniga mängida, vaid õppida platsi peal mõtlema, miks ma siin olen, kuhu ma veel liigun, miks ma liigun? Kui me oskame nendele küsimustele vastata, siis läheb asi palju lõbusamaks.


Poks

Poks algas sellega, et tegime igasuguseid liigeseringe, sellele järgnes varjupoksimine ehk me poksisime oma ees oleva õhuga. Peale seda me tegime harjutusi partenriga- tegime läbi erinevaid kombinatsioone ja lõpuks me tegime sparring`ut. Need, kes ei soovinud, said pealt vaadata ja õppida. Trenn aga lõppes sellega, et tegime kõhulihaste harjutusi ja läksime oma teed.


Intervjuu treeneriga

Mis teie nimi on? Minu nimi on Henry Sepp, ma olen kaheksateist. Mis huviringiga tegelete? Poksimisega, ma olen tegelikult treener. Miks? Kunagi põhikooli ajal mul oli selline aeg, kus ma jäin natukene kiusamise küüsi või niimoodi. Ja siis ma otsustasin minna poksitrenni. Mulle hakkas see ala väga meeldima ja siis ma avastasin, et mul on talenti selle peale, mu treener pani mind võistlustele. Sellest ajast saadik, kui ma võistlesin, kolm aastat või nii, sain peksa palju. Mida soovitaksite algajale? Lihtsalt võimalikult tihti ja palju trennis käia ja proovida mitte kiirustada ja rapsida. Võtke väga väga rahulikult ja harjutage senikaua, kuni teil on täiesti lihasmälus kõik löögid ja kuidas on perfektne tehnika.Milline on teie trenni struktuur? Enamasti me teeme kõigepealt soojenduse, olenevalt olukorrast, tavaliselt me teeme tavalise soojenduse ehk igasugused venitused ja võib-olla poksiga seotud mänge, nagu näiteks varjupoks ja õlapoks ja muud sellist. Vahel, kui on vähem inimesi, siis me teeme rohkem interaktiivseid harjutusi nagu tänavakorvpalli mängimine ja muid selliseid lõbusaid asju, mis meeldivad õpilastele. Peale seda on enamasti kombod, siis pannakse kindad kätte ja harjutatakse löögikombosid, võtame umbes viisteist kombot iga trenniga, harjutame läbi, mõlemad inimesed paaris saavad töötada, kogu töö käib paaris- koos löövad üksteise käsi kordamööda. Lõpus tavaliselt agaramad ja tublimad ja kes tahavad, saavad sparrida ja teised saavad kõhulihaseid teha, kõhulihaseid teeme palju, vahel venitusi ka, kui aega jääb. Milliseid eluviisi muutusi soovitate harrastajale? Elage tervislikult, sööge palju liha - ühesõnaga palju energiat peab saama toidu seest. Mul ei olnud väga toitumiskava, ma lihtsalt näljutasin enne võistlusi ja ei joonud vett ja siis sain õigesse kaalu- ja siis jõin vett ja sõin. Ma ütleks, et ärge suitsetage, ärge tarbige alkoholi ja proovige võimalikult tervislikult toituda, palju magada ka. Magamine on väga tähtis. Kas järgmine aasta on ka poksitrenn? Ma ei tea, selles mõttes, mul on siin osad, kes oskavad, aga ainuke, kellel on poksiga ajalugu, on Boris. Ta on ka abiturient, aga äkki keegi tuleb kümpadest. Äkki keegi astub üles ja võtab mult selle tiitli ära. Loodetavasti on.


15 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page